Persbericht 10-jarig jubileum

Zing met ons mee!

Popkoor JukeBOX is een enthousiast, eigentijds en energiek popkoor uit Boxtel.

Op zondagmiddag 7 juni om 15.30 uur viert dit koor haar 10-jarig jubileum met een wervelend concert op de Langspier. En daar kan iedereen aan mee doen! Popkoor JukeBOX wil een mooi optreden neerzetten, muzikaliteit laten zien en horen, ontspanning bieden en emotie laten voelen. Deze ambitie wordt ter ere van dit jubileum met de inwoners van Boxtel gedeeld.

Het koor nodigt alle inwoners van Boxtel en omgeving uit, om als onderdeel van het jubileumconcert, vier liedjes met hen mee te zingen als gastkoorlid. Geef je je op om de vier liedjes in het koor mee te zingen, dan krijg je je stempartij in de tweede helft van april thuis gestuurd en kun je vooraf zoveel oefenen als je wilt. Op twee geplande repetities op dinsdagavond 26 mei en 2 juni van 19.30 – 20.45 in het Baanderherencollege worden de liedjes gezamenlijk met de koorleden ingestudeerd.

Tijdens het jubileumprogramma komen hedendaagse, maar ook wat oudere popnummers voorbij van o.a Jason Mraz, Amy Macdonald, Paul Simon, the Beatles en nog veel meer. Normaliter zingt Popkoor JukeBOX altijd met bandopnames maar speciaal voor deze gelegenheid wordt een deel van de nummers begeleid door de Boxtelse band Streamz, die samen met het koor zorgt voor een krachtige uitvoering van deze nummers. De muzikale leiding is in handen van vocal coach/koorcoach Karin Tooren. Voor haar is het belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om zijn/haar stem te laten horen want iedereen heeft een stem: Iedereen heeft een uniek geluid en met veel enthousiasme maakt zij van al die stemmen een mooi geheel.

De visie van popkoor JukeBOX is dat samen zingen een feest is, voor henzelf en voor het publiek. De leden beleven veel plezier aan het zingen; samen zingen geeft een positieve energie. Daarbij kunnen alle stemmen als geheel krachtig zijn, maar ook ingetogen en intens. "gezellig samen zijn, genieten, plezier maken, vrolijkheid, humor en verbinding; daar draait het om en dat willen we delen!

Vanaf de oprichting op 13 april 2010 was er zoveel animo dat er jarenlang een wachtlijst is geweest. Inmiddels is die verdwenen en bestaat het koor uit ongeveer 85 enthousiast zingende leden. Samen genieten blijft het uitgangspunt hierbij en elke stem heeft een toegevoegde waarde!

Opgeven kan door een mail te sturen naar info@popkoorjukebox.nl.  Geef in de mail aan of je een lage of een hoge- dames of herenstem hebt. Geef je op voor 31 maart.

Iedereen in Boxtel en omgeving is uitgenodigd om naar ons jubileumconcert te komen luisteren. Noteer de datum van 7 juni maar vast in je agenda. We hopen die middag heel veel muziekliefhebbers op de Langspier te ontmoeten en de entree is gratis!